onsdag den 6. marts 2013

København er mit navn ............


København er mit navn - er der hvis en gammel sang der hedder ............... jeg ved ikke hvem der har sunget eller skrevet den ( har søgt på google, men kan ikke finde noget).

Jeg har været i København i weekenden, som jeg fortalte om i sidste indlæg :-)
Turen startede lørdag morgen fra Viborg med retning mod Roskilde, hvor vi skulle til fætter/kusine komsammen (min kærestes familie), det var rigtig hyggeligt og der overnattede vi første nat.
Søndag efter morgenmaden, gik turen mod København. jeg sidder for det meste med kameraet i hånden når vi kører tur, jeg synes tit der kommer noget sjove fotos ud af det, når vi er i fart.
Jeg fik da også taget en masse billeder over broerne, dem får i ikke at se nu :-)

De to første billeder er da også taget ud at ruden i fart ved Nyhavn.


                                Altid meget vejarbejde i København.


Vi kørte lidt rundt og parkerede til sidst bilen ved Amalienborg, med udsigt til Operaen.
Himlen var helt fantastisk blå, jeg har sjældent set noget så flot, mine billeder er meget blålige allesammen ( nogen vil nok tro, at jeg har været i photoshop, men det er ikke tilfældet).

Vi gik først en tur langs vandet, det var det skønneste vejr, solen varmede så dejlig og humøret var højt.
Jeg knipser som sædvanlig bare løs, jeg kan jo bare slette de billeder jeg ikke vil have, når jeg har set den på min pc. Nogen gange kan kameraet ikke fange det jeg kan se og andre gang er billedet blevet bedre en jeg troede,(jeg fik da også taget omkring 400 billeder på hele weekenden) :-) men i får kun et lille udpluk at turen.


Operahuset


Det var den skæve lygtepæl der fangede mit blik.


Efterhånden nåede vi frem til den lille havfrue, vinden var nu lidt koldt trods den dejlige sol, og vi trængte til en  kop kaffe at varme fingerne på ..............  men men men ....................det fik vi ikke, vi havde ingen rede penge på os, kun dankort og så moderne var den lille kaffe bil desværre ikke, at vi kunne betale med kort.


Den lille havfrue.


Da vi kom tilbage til Amalienborg igen, var det tid til vagtskifte, det var helt tilfældig vi blev kastet  ind i det, for vi vidste ikke at, sådan foregår det hver søndag (det hørte vi nogen fortælle) da vi stod på pladsen.
Men ret fascinerende at kikke på, det kan åbenbart tiltrække rigtig mange mennesker......... eller turister som os, alle havde kamera med :-)


 Vi blev stående indtil de alle marcherede tilbage til Rosenborg kasserne.


Efter vagtskiftet ville vi en tur ned på volden, vi tog bilen med, for vi havde kun en lille times tid, inden vi skulle til eftermiddags kaffe hos min datter og svigersøn og det var alligevel på vejen ud til dem.
Mit blik fangede det lille grønne ishus hvor der står  PEACE, LOVE & ICE CREAM, sød tekst .......................... mon det har åbent om sommeren ?


                                                En tur på volden med blå himmel og is på vandt.


Vi var også en tur på kastellet, der har jeg aldrig været før.

Det var lidt om hvad vi oplevede søndag, i næste indlæg vil jeg skrive lidt om hvad vi oplevede om mandagen :-)

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne billeder du har taget - dejligt at byen viste sig fra sin smukkeste side i det flotte solskin. Sidste år i marts gik jeg samme rute, som du fortæller om her, og det må snart være tid igen. KH

    SvarSlet
  2. Tak Madame - ja det må da snart være på tide du tager turen igen, den er rigtig skøn og da især når vejret en så dejlig.
    Glæder mig til at se billeder fra din tur :-)
    KH Jette

    SvarSlet
  3. Dejligt med en lille Københavnertur her på din blog. Skønne billeder du har taget. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle - ja København er altid et besøg værd :-)
      KH Jette

      Slet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette