søndag den 7. april 2013

Et lille digt til Mette .........

I går fik jeg en SMS fra min veninde Mette, hun spurgte om jeg stadig havde det digt, jeg skrev den dag i 2005 hvor vi sad i kolonihaven og spiste vandmeloner. jeg troede faktisk jeg havde sat den ind under KOLONIHAVEN, men det fandt jeg ud af, at det havde jeg ikke.
Det var den første sommer jeg havde kolonihaven, Mette og jeg havde mange hygge timer i haven, hun hjalp med havearbejde og vi drak spandevis af kaffe.
En af gangene spiste vi vandmelon, min datter Christina var der også. vi sad og spyttede melonkernerne ud og til sidst konkurrerede vi om hvem der kunne spytte længst, det var hylende morsomt og vi grinede så vi var ved at tisse i bukserne :-)


Mette og solsikken som vi lavede ansigt på (en smilende solsikke) Billedet et taget med en gammel mobil telefon, det var før jeg fik digital kamera (kvaliteten er ikke så god)

Digtet til Mette kommer her :

Foran det lille kolonihavehus,
sidder den lille sukker mus
og spytter kerner fra en vandmelon, 
om hun kan spytte, hun er kanon.
De ryger langt ud på vejen 
hun siger "de bliver til punktér hegn".
Næste år tror jeg der vil gro,
hundrede meloner, nej måske to.
Hun kan i munden være styg,
alt imens hun bliver overfaldet af myg.
Alt det kan lade sig gøre,
bag lågen til nummer seksogfyrre.

Tak for alle de mange hyggelige timer i kolonihaven Mette, måske vi skulle tage det forsømte op igen :-)

Kærlig hilsen Jette



8 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt digt og et skønt billede, Jette - man kan rigtigt mærke, hvor glad du er for kolonihaven. KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame - jeg er rigtig glad for min kolonihave kan du tro :-) det er mit lille fristed :-) KH

      Slet
  2. Hej Jette

    Det digt havde jeg glemt - hold da op hvor det bragte minder frem om dejlige sommerdage i kolonihaven og ondt i maven af latterkramper :-) Tak for det.Ja det ville være dejligt, om vi kunne tage det op igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede det var det digt du mente Mette :-) nå men så var det godt jeg fandt det frem til dig :-)
      Kan du huske da jeg skrev sangen til julefrokosten for (ja hvad er det, måske 8 år siden)jeg skrev hele natten og ringede til dig "nu skal du lige høre" og vi grinte så vi fik mavekramper :-)
      God søndag til dig

      Slet
  3. Nej, jeg mente det digt om kolonihaven, som du har nederst på kolonihave siden. Det var bare mig,der ikke havde set ordentlig efter.
    Ja, jeg kan godt huske, da du skrev sang til julefrokosten, et vers til hver af de ansatte. Du havde bare glemt dig selv :-) men du skulle ikke glemmes, så vi en 2-3 stykker der skrev vers til dig osse. Det var så sjovt at se dit forbavsede ansigt, da de vers du ikke kendte, blev sunget :-)

    Knus og god søndag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja i er nogen værre nogen, men dejlige :-)

      Slet
  4. Hej Jette.
    Sikke et flot digt. Du er bare dygtig.
    Ja en kolonihave er uundværlig når man ikke lige har en have som er sin egen.
    Kh Bente.

    SvarSlet
  5. Tak Bente - ja den er undværlig og jeg glæder mig til at komme igang, bare mine hænder kan holde til en ny sæson have arbejde, jeg håber det :-)KH

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette