tirsdag den 1. maj 2018

En ny sæson i kolonihaven er skudt igang


Når vejret ellers arter sig, så er det nu igen blevet tid, til lidt havearbejde i mit lille paradis.

Selvom jeg har haft stedet i siden 2005, så har jeg aldrig rigtig fundet det helt rigtige navn til det, ikke fordi der mangler forslag men det helt rigtige er ikke dukket op - nu efter igen en sæson med Matador i flimmeren (har kun set et par afsnit i denne omgang), så tror jeg navnet er der.


Det skal da selvfølgelig hedde FEDDET, hvorfor har jeg aldrig tænkt på det noget før.



Feddet en aftenstund april 2018



Jeg har fået nogle skønne olivendåser af en kær veninde, de står i mit blomsterbed (denne her er godt nok falmet siden sidste sommer), Men pyt med det, jeg kan godt li´ de gamle rustne ting, det giver et andet spil i haven, det er jo tidens tand og det danske vejr, som dekorerer tingene så smukt.



Vanddråber på bladene

Feddet - mit paradis

Min smukke Buddha, som jeg fik af min mor i fødselsdagsgave for to år siden, den har fået lidt patina og står ude året rundt. Jeg holder af smukke ting med patina og så passer han på haven for mig.

Sidste år i december blev der lagt fliser på min nye overdækkede terrasse, så i år kan jeg nyde at sidder derude/inde når det regner, det glæder jeg mig til at prøve af.
Haven ligner stadig byggerod, mon jeg nogensinde bliver færdig? der er altid lige det sidste som skal gøres færdig - det er treide år med byggerod, men i år vil jeg være færdig, jeg trænger til at få ryddet op.
Det er tre år siden jeg startede med at bygge til. Et nyt skur til havemøblerne, nyt tag på det gamle hus og et rum til toilettet, nu vil jeg altså have et rigtig toilet, i alle årerne har vi brugt et camping toilet, det fungerer fint, men ikke alle har lyst til at bruge det, der er altid nogen med sarte numser :-).

I starten havde jeg et par gode tømre til at hjælpe mig, men det er lige som om de svigter lidt :-):-) og med mine gigt plagede hænder, har jeg simpelthen ikke kræfterne til det hårde arbejde længere. Jeg har altid været lidt af en handy women, med det kniber gevaldig med kræfterne i hænderne nu.

Jeg fik en lille hånd rundsav af mine kære børn i fødselsdagsgave sidste år (jeg havde ønsket mig den), fordi så kunne jeg selv gøre lidt, men det dårlige vejr og alt det regn vi havde sidste sommer, så fik jeg den simpelthen ikke prøver af, så i år må jeg have den fundet frem og igang med bænken.


Jaaaa, disse traller har ligget i haven i tre år nu, de skulle bruges til at lave bænke af, men jeg ved ikke om de har taget for meget skade af at ligge der, håber jeg få lavet bare en bænk af dem der dur.
Men Rom blev ikke bygget på én dag og det gør mine projekter heller ikke :-).


De skønne anemoner i Krabbesholm skov, jeg synes ikke der er nær så mange som der plejer at være, skovbunden plejer at være helt dækker med anemoner overalt - men smukke og skrøbelige ser de ud.


Alle disse fotos er taget med mit mobil kamera, jeg er ikke helt tilfreds med kameraet i min nye Huawei p 10 lite - synes min gamle IPhone 6 tog langt bedre billeder, men nu er det sådan, det må jeg leve med.

Rigtig god forår til havefolket - ja og selvfølgelig også alle I andre :-)

Kærlig hilsen 
Jette




2 kommentarer:

  1. Det er så dejligt at se, at du stadig blogger, Jette - jeg var bange for, at der ikke var flere aktive af dem, jeg kender. Spændende at læse om dit lille paradis!

    SvarSlet
  2. Jeg er startet op igen�� kan se du også er Gitte efter en lang pause.
    Jeg skriver ikke så tit som jeg gjorde engang. Men jeg vil også følge dig som jeg gjorde førhen ��

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette