onsdag den 9. juli 2014

Sommer stemning fra haven


Jeg er lidt vild med close up billeder, med uskarp baggrund.







 Sidste år plantede jeg to blåbærbuske, i min store zink balje og jeg glæder mig til at smage på dem, når de bliver modne. - men hvad er det jeg gør galt, bærene falder af inden de er modnet !!!!!!!!! 
Det er jo en katastrofe, de falder af .... 


Jeg kunne ikke stå for det lille fodrehus, som nu er hængt op i kolonihaven.

Sikke da en dejlig sommerdag vi har haft i dag.... over 30 grader .... pyha det er for varmt til mig.
 Jeg er ikke så god til de høje temperature, min krop går ligesom helt i stå.


12 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, Jette - jeg elsker også close up billeder, med uskarp baggrund. Jeg har ikke prøvet at dyrke blåbær og kan desværre ikke svare. Kh

    SvarSlet
  2. Tak Madame :-). Det er lidt øv med de blåbær, der er kun få tilbage :-(, håber det bliver bedre næste år så :-) Kh

    SvarSlet
  3. Desværre har jeg ingen bud på problemet med dine blåbær, men lidt falder vel altid af, ligesom æbler, kirsebær osv. men man vil jo gerne have det hele, når der ikke er i overflod.
    Dine billeder er som altid flotte :-)

    SvarSlet
  4. Tak Pia :-) Ja, der falder vel altid lidt af, men det her er vildsom mange, det er næsten alle :-(, men jeg håber bare, at det bliver bedre næste år så :-) Kh

    SvarSlet
  5. Kom lige en tur forbi din blog, og sikke flodte bilder du her viser...
    jeg har selv i april i år købt mig et spejl refleks kamara et canon 1100d, så det er spændende det med at tage fotos...
    Hvilken linse bruger du?

    SvarSlet
  6. Hej Sanne :-) tak for roserne og velkommen på min blog :-). Foruden den der fulgte med til min Canon 1000 D, så her jeg en 70 - 300mm objektiv og en vidvinkel 10 - 22 mm.
    Ja, det er rigtig spændende og håber, at du får lige så meget fornøjelse af den som jeg har :-) Kh

    SvarSlet
  7. jeg prøvede at google hvad en vidvinkel 10 - 22 mm er, sådan jeg har forstået det så er det den der får blomsten til at være helt fremme i biller?
    håber det er ok jeg spørger, da jeg selv tit tager nærbilleder... faktisk har jeg en svaghed for det..
    jeg har en 70 - 300 mm standart Canon linse og så den lille Canon på 18 - 55 mm

    SvarSlet
  8. Sanne en vidvinkel er et objektiv hvor du kan få meget vidde med. - Det er sådan én ejendomsmæglere bruger, når du vil have så meget af rummet med.
    Når du vil tage et motiv tæt på, feks. et insekt helt ind i øjnene, så hedder det "Markro" :-)
    Håber du kan bruge svaret, du er meget velkommen til at spørge igen, jeg vil hjælpe dig så godt jeg kan :-)

    SvarSlet
  9. Tak for svar Jette... jeg vil følge med herinde på din blok... rigtige gode bilder fortsat god sag

    SvarSlet
  10. Velbekomme Sanne, du er altid velkommen til at følge med :-) OG tak for roserne :-) Kh

    SvarSlet
  11. Så smukt. Elsker dine billeder, det er så flotte. Kh Helle

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette