tirsdag den 4. december 2012

Den gamle by

I søndags var vi i den gamle by i Århus, jeg er der ca. hvert andet år og det er stadig lige hyggeligt, især i december hvor sneen falder stille ned, som den gjorde i søndags.
Selvom det er hundekoldt, næserne er røde og vanterne sidder godt og varmer vores forfrosne hænder, så hygger folk sig med deres familier.
I traktørstedet er der travlhed, folk står i kø for at få et bord at sidde ved. når man kommer ind bliver man mødt af en liflig duft, en blanding af rødkål, flæskesteg og æbleskiver og gløgg.............. en skøn duft når man er lidt sulten og forfrossen.
Vi fik æbleskiver og gløgg, super dejlig og vi fik varmen igen.

Siden jeg har været der sidst, er der kommet en ny bydel i 70´er stil..................... det var da helt vild som minderne kom tilbage til teenager årerne, jeg husker så tydelig stilen og skiltene på butikkerne.


Postvognen som minder os om gamle dage, kørte rundt i gaderne og der var opsat boder med forskllige ting, bla. nisser, hjemmestrikkede vanter og sokker, spegepølser, pølser, øl og varm kakao.
I baggrunden kan i se byen udenfor med højhuset.


De to mænd gik rundt i gaderne og spillede melodier for os, det var rigtig hyggeligt.


Jeg er desværre ret kageglad og derfor stoppede mine ben, helt automatiske foran den lille bagerbutik med hjemmebagte julekager, der var desværre fyldt med mennesker i butikken og jeg orkede ikke at stå i kø så jeg købte ikke noget.


En dejlig dag, hvor jeg kom lidt i julestemning.




6 kommentarer:

  1. Vi har også været det flere gange, det er så hyggeligt. Har endnu ikke set det nye område med 70érne...men glæder mig til at se det. Det var jo også fra dengang jeg var ung. Kh Helle

    SvarSlet
  2. Det er sjovt at 1970'erne er kommet på museum allerede. Dejlige billeder du viser - det er alt for længe siden jeg har været i Den gamle By i Aarhus.

    SvarSlet
  3. I kan godt glæde jer til at se 70´erne...... det er lige som at være ung igen....... Og ja, ret mærkelig at tænke at det årti allerede er på kommet museum, så ganmle er vi da heller ikke...... vel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er vi BESTEMT ikke. ;O) mon vi nogensinde bliver det...i sindet ? ;O)

      Slet
  4. Hvor hyggeligt!!! Jeg har godt set i TV, at de var i sving med butik fra 70'erne - underligt, at man er kommet på museum ;) Den gad jeg godt at se, der er helt sikkert mange ting man kan nikke genkendende til :)

    SvarSlet
  5. Ja hvis du aldrig har været i den Gamle by før, så er det en oplevelse værd :-)Ja det er lidt underlig. at vores ungdom allerede er kommet på museum :-)og der er så mage ting du kan kende fra dengang.

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette