tirsdag den 11. december 2012

København i snevejr

Ja så er jeg vendt hjem til Jylland igen, efter en dejlig weekend hos min datter og svigersøn i København, Jeg tog bussen linie 888 lørdag morgen, det er så nemt og det er en behagelig tur, og jeg får strikket lidt undervejs.
sneen væltede ned i søndags, da christina og jeg ville på strøgtur, det var næsten umulig at se en hånd for sig, så det er desværre ikke blevet til så mange billeder på denne tur, som jeg havde håbet på og vi kom hverken i Tivoli eller på Nyhavn, vi var ikke helt friske, jeg havde fået ondt i halsen og Christina en begyndende influenza ....... så det må vi så gøre en anden gang.

Candiserede æbler..... sådan nogen har jeg ikke fået siden jeg var barn, blev da også fristet, men pga. vejret orkede jeg ikke tage vanterne af og finde pungen frem.


       Når de skriver koldt vand i København, så mener de koldt vand :-)


 En bod med lækkerier


Det var ikke lide i søndags folk havde lyst til at sidde ude med en kop kaffe


Christina midt i sneen


Det blev et sjovt billede, jeg tog det med blitz, det er derfor snefnugene blev så tydelige








10 kommentarer:

  1. Dejligt at I havde en hyggelig weekend selvom I ikke var helt friske - og dejlige billeder du alligevel fik taget, de ser godt ud, de æbler :)
    Tjekkede du om det kolde vand overhovedet kunne komme ud af flaskerne? ;) Det havde vist været bedre med en kop varm kakao, men herligt billede du fangede.
    Og ja, øv med Tivoli og Nyhavn, men de løber jo heldigvis ingen steder, så det må blive en anden gang, ikk'? :)

    Kh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo Pia det må blive en anden gang, min datter bliver jo derovre mindst 5 år endnu, så vi når det nok :-)
      Vi gik også på cafe,og fik en Latte, dejlig at få varmet fingrene :-)

      Slet
  2. Flotte billeder du har taget ;O) Utroligt, at de er fra samme sted, som vi var i tørvejr dagen før. I tørvejr var der folk alle vegne og stolene var fyldt med lune tæpper. Hvad er det for en bus, du skriver om? Kører den fra jylland til København? Jeg kan nemlig ikke tåle at køre i tog.
    Kh Helle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bussen kører fra Nordjylland til København.... den hedder linie 888....

      http://www.abildskou.dk/?gclid=CJSXoZzgkrQCFQHwzAodcTgAog

      du kan reservere billetter online og så skal du betale når du står på bussen, det er en behagelig måde at rejse på synes jeg, og så er det billigere end toget, jeg gav fra Viborg 570 kr. for en retur billet, du sparer lidt hvis du køber en retur med det samme..

      Ja Helle det er utrolig vi har været samme sted dagen efter hinanden.

      Slet
    2. Tak for linket ;O) Desværre kører de ikke omkring der hvor jeg bor (Fredericia) og jeg kan se, du skal sejle en time, det kan jeg heller ikke, så er det trods alt bedre med toget. ;O)

      Slet
    3. Jeg er heller ikke søstærk, men synes egentlig det er et dejligt afbræk, fra bussen, den tine sejlturen vare.... bortset fra i mandags, jeg siger dig det gyngede, tror der var mange der blev søsyge.... puha det var ikke rart, men det er den eneste gang jeg har oplevet så meget gyngen :-).

      Slet
  3. Sikke nogle dejlige billeder, men det var synd, I ikke var raske - så er det ikke så nemt at nyde en tur rundt i byen. Rigtig god bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Madame, vi har det bedre igen begge to, men min stemme er næsten væk (den lyder ihvertfald underlig) :-)

      Slet
  4. Tak for en dejlig weekend, og tak for en hyggelig tur i det sneklædte København. Næste gang ser vi alt det vi ikke nåede denne gang og så må vi se om vi ikke kan få lavet æbler i julen?

    SvarSlet
  5. Selv tak min pige, det var faktisk hyggeligt da sneen dalede stille ned til sidst :-)
    Ja vi skal altså selv prøve at lave de skønne æbler en dag :-)de minder mig om byfester og tivoli :-)

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette