mandag den 14. januar 2013

Hortensia ......


Det er blevet så moderne at stjæle Hortensia ......................
Jeg har ikke rigtig forstået hvorfor!!
Er det narkomaner der stjæler? er det pushere? kan de indeholde nogen stoffer man kan blive skæv af??
 eller hvad er det der foregår.
Jeg var så heldig, at have disse Hortensia i min have får nogle år siden, da jeg selv havde hus, jeg tørrede altid nogen få hoveder, de får en helt anden smuk farve når de er tøre.
på et tidspunke havde jeg låne et lystelt, til at fotografere stilleben i ...... her er lidt af, hvad der blev ud af det.






Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Jeg var ikke klar over, at hortesiaer stjæles i stor stil - men utroligt smukke er de, og dine billeder er meget flotte. Mine tanker gik også i retning af hortensiaer i dag, og jeg nød de nu brune blomster med sne på.

    SvarSlet
  2. Stjæler man hortensiaer ??? Det er én af mine yndlings blomster, men jeg er nu ikke med i tyvebanden ;O) Flotte billeder du har taget. Kh Helle

    SvarSlet
  3. Tak for komplimenter til jer begge to..... JO nogen stjæler Hortensia i stor stil, der har været meget snak om det i nyhederne, jeg kender en del her i Viborg...... det er helt utrolig og hvad skal de bruges til ??

    SvarSlet
  4. Hej Jette .
    Smukke billeder og blomster.
    Jeg har heller ikke fattet hvad det er i hortensier som gør dem attraktive her om vinteren????.
    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  5. Hej Bente tak for det ........ nej jeg forstår det heller ikke, men jeg tænker på om der kan udvindes et rusmiddel af dem ??
    Kh Jette

    SvarSlet
  6. hej hej -. jeg, en ny her på din skønne blog og fra Odense, har i vores avis læst, at der har været SÅ mange, ja flere hundrede Hortensia, hvorpå frøstanden var nippet/skåret af. Nogle si'r, det er hjorte, og det tror jeg. der er tre, der besøger vores have, vi bor 8 km udenfor Odense. og her er de fineste og skarpeste nippet af alle hortensia frøstande. samt alt, der ellers er stedsegrønt og kan spises af dyr. det har jo været en laaaang streng vinter. kh Jette

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette