søndag den 28. april 2013

Campingtur i det Nordjydske .........

Så er jeg tilbage igen :-)

Jeg har været på camping (familie udflugt) på Råbjerg Mile camping plads, det ligger tæt på Skagen........... (så jeg har ikke haft tændt min pc siden tirsdag aften, egentlig helt dejlig, men jeg længtes også efter at besøge alle de skønne blogge jeg følger med i) - Vi drog afsted med campingvognen onsdag formiddag i godt vejr, men jo højere vi kom op nordpå, forsvandt solen og den sidste times tid, kørte vi i regnvejr.  Efter indtjek på campingpladsen, vognen kørt i stilling, benene slået ned og bilen parkeret, besluttede vi os for at tænde for varmen i campingvognen, drikke en kop varm kaffe og spise en hjemmebagt hindbærsnitte, imens regnen og blæsten rasere udenfor, vi gik da ud fra at den snart ville holde op.
Efter en times tid var regnen stilnet af og vi ville gerne have forteltet slået op, så vi kunne gøre det lidt hyggeligt ........ vi havde lige fundet det hele frem, så begyndte der at regne igen, men nu ville vi have teltet op, så vi trak i regntøj og gummistøvler. Det tog da også¨sin tid at få forteltet sat op, vi kæmpede med blæst og regn :-)
Det regnede hele onsdag og torsdag og det var hundekoldt, fredag var det tørvejr men koldt og om natten var det under frysepunket....... lørdag og søndag dejlig solskins vejr, men stadig koldt, lige kold nok for mig til at camperer endnu........ men vi havde en dejlig tur med godt selskab af Allan´s forældre, fætre/kusiner med familier og onkler/tanter.

Og hvad er mere nærliggende end en tur ud på Grenen, der tog vi alle ud i lørdags og da der var flere små børn med, kørte vi med Sandormen ud på spidsen, der var en fantastisk blå himmel og et smukt lys.

Lørdag aften ville vi se solnedgangen, så vi kørte ud til Kandestederne strand.

På vej tilbage til camping pladsen (efter solnedgangen) fik vi øje på disse underlige skyer ind over Råbjerg Mile, de var lyserøde og lyseblå .... som i kan se det her, jeg har ikke gjort noget ved billedet (selvom det ser sådan ud), der var virkelig så meget forskel på himlen (bagud gik solen ned, forud denne flotte himmel).

Vi holdt ind til siden, for at fotografere de firkantede skyer på højre side af vejen.... og på den anden side af vejen var der en helt anden slags sky og en masse rådyr som græssede - meget mærkelig aften med en helt fantastisk himmel :-)

1. Sikke nogle vidunderlige billeder du har taget! Det var sydn, I havde regn og lidt for koldt vejr, men heldigvis fik I også et par dage med solskin. At tage ud i det blå med campingvogn hr altid stået for mig som noget særligt. I min barndom var vi ofte på campingferie, men det var med telt, og med vores søn har vi boet i hytter på campingpladser. Kh

1. Jeg synes også det det er dejlig, at være på camping. I min barndom var det også i telt :-)da børnene var små lejede vi sommetider en campingvogn. Jeg har aldrig selv haft campingvogn før nu, det er så hyggeligt og vi skal snart afsted igen :-) KH

2. Hej Jette.
    Håber I har haft det godt selvom vejret ikke har vist sig fra sin pæne side.
    Flotte billeder du har taget.
    Jeg har også flere gange når vi er på Klim camping set et utroligt flot lys ud over havet.
    Hilsen Bente.

1. Hej Bente, jeg forundres over lyset og himlen hver gang jeg er i Skagen, det er så fantastisk. Jeg forstår godt hvorfor Skagen malerne blev så fascineret af lyset:-) KH

3. Altså at sætte fortelt op i regntøj, regn og blæst, det skal der en ægte campist til. Tager hatten af for dig. Vi har camperet i vel 25 år, og jeg er stadig ikke i humør til den slags vejr, hverken når teltet skal op og ned. Men der ser skønt ud på Skagen, og sikke nogle fantastiske billeder...og skyer. Vi skal slev til Skagen med campingvognen om to uger. Håber varmen og solen så har indfundet sig. Rigtig god mandag.
    Kh Helle ;O)

4. Helle det er heller ikke sjovt at slå teltet op i regnvejr, den var nær blæst fra os. Da vi manglede at lyne vinduerne, tog vinden fat, men Allan var hurtig og fik reddet teltet, men så stod den lidt skæv.... ja det tog længere tid at sætte den op og få rettet til, fordi det blæste så meget.
    Men bagefter er tilfredsheden så meget større ved at sætte sig ind i den varme campingvogn, finde hækletøjet frem og mærke hvordan blæst og regn rusker derude :-) det er hygge :-)KH

1. Vi skal til også til Skagen igen om 1½ måned, jeg glæder mig for det er et fantastisk sted :-)Jeg håber også det er blev lidt varmere til den tid :-) KH

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)