onsdag den 14. november 2012

Adventskransen

Jeg har de sidste par dage været igang med at lave min adventskrans. Jeg så en idé i en blomsterbutik og den greb jeg ............ det var en strikket krans som var pyntet med koglegrene og lys.
Jeg gik straks ind til garnshoppen og købte rødt flammé, som jeg synes er rigtig fint til formålet.

På vejen hjem kom jeg til at tænke på, at nu tror alle dem jeg kender da, at jeg er blevet helt skør..... EN STRIKKET ADVENTSKRANS........... nu rabler det for hende.
Men jeg går heldigvis ikke så meget op i hvar andre tænker om mig, det er jeg nok blevet for gammel til :-)
kransen er jo blevet superflot og jeg har da også fået de første roser for den :-)


Så købte jeg 4 lys fra Medusa, de er rigtig fine. Pyntede med lidt mos og grankogler inden i kransen.




Jeg slog 13 masker op på pinde nr. 10, strikkede ca. 86 cm. alt efter hvor stor halmkransen er, min er 40 cm. Det er både nem og hurtigt.




Så syede jeg den sammen på indersiden af kransen





Jeg havde ikke lige et fad at sætte den på. så jeg brugte et glasfad og vendte det på hovedet, så kom lysene lidt op. Jeg faldt over de små paddehatte med spyd på, og de passer jo fint som pynt på kanten.


God fornøjelse

Jette




6 kommentarer:

  1. Sikke en fin idé - det er dejligt, når man kan følge traditionen, men med et personligt twist :-)

    SvarSlet
  2. Ja lige præcis, Jeg elsker julen og traditioner :-)

    SvarSlet
  3. Super flot er den, og tak for billedet du har sendt til mig. De kommer allesammen ud på min blog inden konkurrencen slutter :)

    SvarSlet
  4. Tak for det Tina, glæder mig til at høre fra dig igen :-)

    SvarSlet
  5. Du er da meget kreativ, Jette.
    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  6. Tak Bente ......... jeg prøver ihvertfald på det :-)

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette