onsdag den 27. februar 2013

Det var dråben ..........


Én aften i ugen er jeg i fotoklubben, vi har mange gode aftener med hyggesnak, teknik og praktiske øvelser.
Vi har prøvet mange forskellige ting efterhånden og det er rigtig godt, vi får prøvet nogen ting af, som vi måske ikke lige havde tænkt på at gøre derhjemme.
I aftes legede vi med vand ........ med vanddråber....... der blev hængt en plastikpose op og stukket et lille hul  med en nål, så drypper vandet lige så stille ud. Vi satte kameraet på et fotostativ og indstille det, vi brugte ekstern blitz som stod på bordet så den kunne lyse ned i baljen med vand og en trigger blev sat på kameraet, der hvor blitzen skulle sidde ..................  jeg er hvis nød til at købe en blitz og en trigger til mig selv, jeg blev lidt bidt af det i aftes.

Nu vil jeg vise jer, hvad jeg fik ud af det, jeg fik taget rigtig mange gode billeder, men i få kun et lille udpluk af dem :-)
Farverne i de forskellige billeder kommer af, at vi har hængt noget mønstret papir op på en baggrundeplade, som reflektere i vandet når blitzen skydes af.













8 kommentarer:

  1. Hold op Jette, hvor er dine billeder smukke. Håber du får dem fremkaldt og hængt fint op. Jeg er helt solgt, de er godt nok helt specielle. Tænkte at jeg bedst kunne lide de grønne...næh så var det de lyse...men alle billederne har noget helt særligt over sig og min fantasi kører med det samme. En dråbe...ringe i vandet...tingene breder sig.....
    Virkelig virkelig fine. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker ..... Helle, jeg er også meget stolt af dem, det var rigtig sjove at lave, at lade vandet dryppe og så skyde af på det rigtige tidspunkt :-)og håbe på at der blev noget godt ud af det.
      Jeg er da meget stolt over at de gør så meget ved din fantasi, det er jo perfekt :-)
      Ja måske skulle jeg fremkalde dem... god idé :-)
      Kh Jette

      Slet
  2. Sikke nogle fantastiske billeder, Jette - det er jo rene kunstværker! Lyder sjovt med jeres fotoaftener med hyggesnak, teknik og praktiske øvelser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, ja de blev også meget smukkere end jeg havde turdet håbe på, så det er ikke sidste gang jeg laver det forsøg :-)
      Kh Jette

      Slet
  3. Wauw, så smukke! Det er da en god ide med fotoaften for der kommer virkelig flotte motiver ud af dem som kan nydes længe efter og på væggen vil de være utrolig skønne :-)
    Kh Rose

    SvarSlet
  4. Hej Rose - tak....... ja de er smukke og jeg har også printet den ud nu, de skal i glas og ramme :-)
    Kh Jette

    SvarSlet
  5. Congratulations on your beautiful photos.
    Greetings from Hungary. Robert

    SvarSlet
  6. Thank you Robert for your beautiful words, I am pleased that my pictures are seen abroad too :-)
    Greetings Jette

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette