fredag den 10. januar 2014

Netforbindelse brudt ned


Uha hvor er det altså irriterende når net forbindelsen bryder ned, vi er da blevet meget afhængige af det skidt :-) Tirsdag morgen gik modemet i stykker og der er først her til aften, det fungerer igen og nu er jeg atter på banen  :-). Jeg vil i løbet af de næste par dage, kikke lidt rundt på jeres blog, jeg har forsømt jer i denne uge.

Jeg må hellere lige fortælle jer at - jeg miskede mit nye job en uge inden jeg skulle startet på det (skulle starte på mandag den 13-1) ja, det lyder måske mærkeligt, men sådan er det, jeg er rigtig ked af det og skuffet er jeg også. Som fleksjobber startet man som regel, med en praktik periode først, derfor bliver der ikke skrevet en kontrakt, før den dag man bliver ansat. Det er for nem for en arbejdsgiver at fortryde og der er desvære alt for mange der springer fra igen. Mange er kun ude på at få en praktikant (gratis arbejdskraft), men oplyser det ikke ved den første samtale. Der er alt for mange der udnytter det, især under den krise vi lige har haft, hvor mange godt kunne bruge en ekstra hjælpende hånd, men ingen penge har til ansættelse.

I mandags blev jeg kontaktet af en jobkonsulent fra fleksjob teamet, som fortalte, at min nye arbejdsgiver var sprunget fra (har efterfølgende snakket med arbejdsgiver, som var ked af, at den beslutning blev taget og derfor ikke havde råd til at ansætte mig lige nu, men han ville gerne gemme min ansøgning til senere brug). Han var blevet pålagt fra chefen over ham, at ansætte en sælger fra en anden afdeling, som var ved at gå ned pga. stress, fordi personen skulle have lidt ro til at komme sig og blev derfor skubbet ind foran mig.
Ja sådan er det altså nogen gange, livet går ikke altid som vi håber.

SÅ nu er jeg igen ledig på arbejds markedet, hvis nogen har brug for et par ekstra hænder, jeg kan lidt af hvert, har lidt over 50 års erfaring med livet og hvad dertil hører på godt og ondt :-) :-).




Håber i alle får en rigtig dejlig weekend :-)

Kærlig hilsen
Jette


8 kommentarer:

  1. Det gøre mig meget ondt, at du mistede jobbet, Jette - øv, hvor er det ærgerligt! Som tiderne er, er det jo slet ikke nemt at finde job. Men jeg håber, det lykkes for dig!
    Rigtig god weekend! Kh

    SvarSlet
  2. Mange tak Madame, ja det er rigtig øv, jeg har virkelig glædet mig til at komme igang igen. Det en nemlig ikke så nemt at finde job for tiden, og slet ikke et fleksjob, men jeg må bare søge videre, der dukke nok et eller andet op igen ..... håber jeg :-)
    Kh og rigtig god weekend til dig også.

    SvarSlet
  3. Øv hvor ærgerlig Jette, håber du snart finder et andet godt job. Det er svært at gå og vente/søge, men håber virkelig der noget for dig lige om hjørnet.
    Dejligt du er tilbage igen. EDB skal bare virke, så er den ikke længere ;O))))))
    Rigtig god weekend.
    Kh Helle

    SvarSlet
  4. Det er rigtig øv Helle, men jeg leder videre og håber det bedste :-)
    Du har fuldstændig ret...... EDB skal bare virke, vi er blevet alt for uafhængige af det :-)
    Også rigtig god weekend til dig :-) Kh

    SvarSlet
  5. Øv altså med det job, det er jeg ked af. Det er ikke nemt at være arbejdsløs. Manden og sønnen har prøvet det nogle gange de senere år. Jeg selv stiftede delvis bekendskab med det 1. februar sidste år. Jeg har altid haft mindst to job, og jeg faldt helt udenfor rammerne ved "kun" at være deltidsarbejdsløs. Det var et helvede. Nu lever jeg af 3 job, der tilsammen ikke helt giver fuldtidsjob, og håber der dukker noget mere op, på den eller anden måde. Vi må tror på der er noget derude et eller andet sted, hvor det lige er os to de står og mangler :-D
    Godt netforbindelsen kom tilbage så du kan kigge og søge job igen. Held og lykke med jagten :-)

    SvarSlet
  6. Tak Pia :-) ....... nej, det er ikke nemt at få et job i dag, inden jeg blev sygemeldt og senere fleksjobber, har jeg aldrig nogensinde har svært ved at finde job, så jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at det kunne være så svært som det virkelig er. Jeg har altid sagt at - vil man arbejde, så kan man altid finde et job..... men den ta´r jeg i mig igen :-).
    Det må da også være forvirrende med de 3 jobs du har Pia, 3 forskellige steder at skulle forholde sig til og så kan det ikke engang give dig et fultids job. Jeg håber også du finder det du søger så det kan hænge sammen for dig Pia, det rigtige sted må da for pokker dukke op for os begge to inden længe, det må vi håbe og tro på :-) Kh Jette

    SvarSlet
  7. Øv øv øv, det er jeg ked af at høre!!! Det er desværre så typisk!!! Måske er der bedre job muligheder på sjælland? ;)

    SvarSlet
  8. Tak Marika :-) ja, der er måske flere muligheder på Sjælland, men det hjælper jo ikke, når jeg bor midt i Jylland :-)....... håber du/i er glade for at, i tog springet og flyttede derover. MEN vi savner dig faktisk her i Viborg :-) Kh Jette

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette