tirsdag den 21. januar 2014

Nogen elsker dem, andre hader dem .............


Jeg er meget fascineret, af alle de flotte graffiti malerier der skyder op alle vegne. Det er jo små kunstværker, med hver deres særpræg og fingeraftryk.
Kunstnerne får en del skæld ud, det er måske også okay, de kan jo ikke bare sprøjte maling ud over det hele, men når det er sagt, så synes jeg også de skaber rum og lys over kedelig plankeværker der står rundt omkring. Det gør i hvert fald mig glad, når jeg møder en palet af skønne farver og små kunstværker i de ellers så kedelige storbyer, med høje huse af røde mursten.
jeg kan ikke lade være med at fotografere dem og jeg har taget billeder fra forskellige steder, rundt om i Danmark. Håber i nyder dem lige så meget som jeg gør.










Jo, jeg vil godt give jer ret i at, det er ikke alle graffiti der er lige kønne :-)



4 kommentarer:

  1. Det er meget flotte eksempler - dejlige billeder, Jette! Jeg holder også meget af at se på den finere form for graffiti, som er rene kunstværker. Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame :-) Jeg har lidt flere til næste indlæg, de fleste af den jeg har fotograferet er fra København, der er rigtig mange smukke malerier :-) Kh

      Slet
  2. Hej Jette.
    Fine billeder af den finere grafitti. Ja når det er kunst synes jeg også det er pænt
    men ikke når det er hærværk.

    Knus Bente.

    SvarSlet
  3. Tak Bente :-) Det kan være svært at synes det er hærværk, når det er de smukkeste graffiti der males, men jeg ved godt at, det ikke er særlig velset alle steder og selvfølgelig skal de heller ikke gøre det, hvor de ikke må :-) Kh

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette