søndag den 10. april 2016

Farmor kan du liiiiiiige.........



Hjemmesko på bestilling ..... Børnebørnene er nok blevet lidt for forvendte og forkælede, men det må de også gerne, børnebørn SKAL forkæles :-) sådan er det bare og det skal der ikke stilles spørgsmåltegn ved. Vi har jo nok lidt mere tid til, at være sammen med børnebørnene på den hyggelige måde, end vi havde med vores egne børn.  - Da de var små, var der jo lidt flere pligter der også skulle passes, såsom tøjvask, rengøring, indkøb, sport, børneopdragelse og job + alt det andet. Alle de ting har vi jo som bedsteforældre, gjort inden børnene kommer, så vi kan bruge tiden på at hygge, jeg plejer at sige.......

børnebørn er livets småkage :-)
Og de skal nydes.

Jeg har de dejligste otte børnebørn der findes og de er alle meget kreative, så når de kommer her, forventer de, at vi skal male, tegne, klippe/klistre, sy og strikke - og tro mig...... jeg elsker det, så får både børnene og jeg brugt de kreative evner. Jeg er da glad for, at jeg kan hjælpe til med den del af lærdommen i deres opvækst.

Her er det en bestilling... eller rettere sagt to bestillinger, på de hjemmestrikkede valkede uld hjemmesko. De to store banditter er vokset ud af deres. 
De plejer gerne selv, at lave et tegning over hvordan hjemmeskoene skal se ud - OG jeg bliver (heldigvis) udfordret hver gang. 
På det øverste billeder her, skulle striberne vende på den anden led, så farmor måtte i tænke boksen (jeg prøvede først med at skifte mellem fem nøgler garn, med det gik altså ikke, det gik alt for meget i filt for mig).
Glæder mig til at se det færdige resultat, men jeg tror det bliver godt.




 De blå her er drenge hjemmesko og skulle bare være stribede i de tre blå farver, det var da en smule nemmere.


Håber også alle i bedstemødre derude, bliver udfordrer af jeres børnebørn også.




2 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye job (jeg kunne godt læse indlæget i min Feedly Reader selvom det er forsvundet på din blog) Dejligt at se indlæg fra dig igen.
    Børnebørn er helt sikkert dejlige på alle måder, og selvfølgelig skal bedsteforældre forkæle dem, det har de næsten pligt til ;-)
    Sutskoene skal nok falde i god jord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia, ja det indlæg kom jeg til at poste et par dage for tidlig, derfor er det slettet igen,...... det kommer på fredag. Jeg skrev det bare på forhånd, for på fredag der er jeg i København hos mine tvillinge børnebørn :-), så får jeg ikke tid til at skrive :-).
      Sutskoene er blevet rykket for flere gange, jeg ved de glæder sig til at få dem.

      Kærlig hilsen Jette

      Slet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette