fredag den 8. april 2016

Tunesisk hækling


Eller..... Hakning som det også hedder.
Jeg var på kursus i den kunst, i aftes inde i garnbutikken -  Garnshoppen i Viborg .... hos de skønne kvinder Anita og Susanne og underviseren Lena Bay. Hakning er altså ikke så nemt som det ser ud til og det kræver en lang pind, nærmest en blanding af en strikkepind og en hæklenål. Min pind var svær at styre og jeg var da også ved, at stikke side kvinden ned flere gange. For mit vedkommende, kræver det hvis en del øvelse, før jeg kan mestre den disciplin :-). Men det var rigtig hyggeligt og vi fik både kaffe og den lækreste kage, fra søster Lagkage i Viborg.


Mit aller første hakke arbejde nogensinde.



Prøver vi kunne blive inspireret af, de er jo perfekte.




Vi fik allesammen to små fine garn nøgler (et i uld og et i bomuld), det var med i prisen - Jeg er ked af, at indrømme det, men jeg tænkte, hold da op dem kan vi da hurtig få brugt... godt jeg selv har fire nøgler garn med :-) :-) .. men jeg skal da lige love for, at jeg blev meget klogere. Jeg nåede vel ikke engang at bruge halvdelen af den ene lille nøgle vi fik ... ha ha og halleluja... men sjovt at prøve noget nyt. Jeg synes da også det var så hyggeligt, at jeg meldte mig til næste kursus, som er om en måneds tid - Hæklede oldemor firkanter med pynt, sådan nogen har jeg nu lavet rigtig mange af (uden pynt), men for hyggens skyld og så kommer jeg da hjemmefra og møder mine lidelses fælder - garnaholic medsøstre.
Jeg glæder mig allerede til næste gang.

God weekend derude



2 kommentarer:

  1. Hhey og tak..du fik nu da en ærestitel af underviseren; naturtalent! Intet mindre 😊...glæder mig til vi ses til næste kursusaften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Nå ja, det sagde hun godt nok, men jeg synes stadig det er svært at Hakke :-), det kræver altså lidt mere øvelse, hvis det skal blive til mere end en prøve klud. Vi ses

      Kærlig hilsen Jette

      Slet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette